Ponedjeljak, 25. studenoga 2024.

U udžbenicima za srednju školu u Turskoj se promiče oružani džihad citirajući Muhameda

Što je ono turska pjevačica Gülşen govorila o ratovanju? Protiv koga će mladi Turci voditi džihad?

Srednjoškolski udžbenici turskog Ministarstva obrazovanja hvale džihad: „Allah je dao radosnu vijest o raju onima koji čine džihad“; „Svako djelovanje, uključujući rat, učinjeno radi uzdizanja Allahovog imena je uključeno u ovaj koncept“… O samim udžbenicima više može pročitati ovdje.

Ministarstvo obrazovanja u Turskoj je objavilo 2019. udžbenik pod nazivom „Osnove religijskog znanja islama”. Knjiga, koja se navodno koristi u učionicama u četvrtim razredima srednjih škola diljem Turske, uključuje poglavlje o džihadu u kojem, se između ostalog, kaže da: „Sve radnje, uključujući rat, učinjene da se uzdigne ime Allaha, dž. š., uključene su u ovaj koncept [džihada]… Može se izvesti bilo srcem, jezikom, rukama ili oružjem koje ljudsko djelovanje omogućava… Naši preci, koji su mučeništvo vidjeli kao jednu od najviših faza, kada su krenuli u džihad na Allahovom putu, rekli bi „Ako umrem, bit ću šehid; ako poživim, bit ću gazi“ [borac u svetom ratu], i govoreći to, nikada se nisu ustezali žrtvovati svoje živote”.

U ovome članku iznijet ću određena poglavlja iz nekih poglavlja udžbenika:

„Sve radnje, uključujući rat, učinjene su da se uzdigne Allahovo ime u ovome konceptu”.

Poglavlje o džihadu objašnjava koncept džihada na sljedeći način: „Jedan od najvažnijih oblika obožavanja Allaha u našoj vjeri je džihad. Na temelju svog korijena, riječ „džihad“ znači raditi, umarati se i ulagati napor riječima i djelima koristeći svu svoju snagu. Sve radnje, uključujući rat, učinjene da se uzvisi Allahovo ime u ovome konceptu. Kada su islamski učenjaci naglasili opće značenje džihada, rekli su da je to neophodan oblik štovanja za muslimane. Dok, kada koriste značenje rata, oni su u konsenzusu oko ideje da je to u normalnim okolnostima farz-i kifaje (zaduženost zajednice), a u vrijeme opće mobilizacije, to je oblik ispovijedanje vjere koji je farz-i- ayn (zaduženost pojedinca) i onda svi muslimani moraju izvršavati vjersku obvezu“.

„Kada se koristi kao termin, džihad ima širok i međusobno povezan okvir značenja. To znači da trebamo uložiti napor da se iskoriste sve materijalne i duhovne mogućnosti da dobro prevlada i da se zlo istjera, to znači i obraniti domovinu od neprijatelja u oružanoj borbi. S druge strane, sva borba koju čovjek vodi protiv bilo kakvog zla, tj. šejtana, te nastojanje da se pobijede ružne strasti u sebi se isto tako vrednuju u okviru džihada. Kada se sagledaju sva ova značenja, vidi se da džihad ima bogatstvo značenja i da to nije samo rat, da je to ujedno i borba protiv nefsa [tj. sebstva] i šejtana; nastojeći prenijeti ljepote islama svim ljudima kroz dopiranje i pozivanje; borbom u provođenju dobra i odvraćanju od zla, te širenju dobra i sprječavanju zla. Onaj tko izvodi džihad je mudžahedin…”.

U poglavlju udžbenika se citiraju brojne kuranske ajete kako bi se podržala promocija džihada, uključujući sljedeće ajete iz Kurana… 22, 39: „Dopušta se obrana onima koje drugi napadnu, zato što im se nasilje čini – a Allah ih je, doista, kadar pomoći“; 2, 190: „I borite se na Allahovom putu protiv onih koji se bore protiv vas, ali vi ne otpočinjite borbu! – Allah, doista, ne voli one koji započinju sukob“; 29, 69: „One koji se budu zbog Nas borili Mi ćemo, sigurno, putevima koji Nama vode uputiti; a Allah je, zaista, na strani onih koji dobra djela čine!“ i 25, 52: „zato ne čini nevjernicima ustupke i Kuranom se svim silama protiv njih bori“.

„Allah je dao radosnu vijest o džennetu onima koji čine džihad svojim životima i svojom imovinom”.

Udžbenik nastavlja: „U naše vrijeme, oni koji se protive islamu stavljaju džihad na dnevni red kao nešto čega se treba kloniti izjednačavajući ga s lošim primjerima, a poželjno je da se muslimani ovog koncepta prisjećaju samo u vezi negativnosti. U Kur’anu i u hadisama našeg Poslanika (Neka je Allahova milost i mir na Njega) se hvale oni koji čine džihad, a Allah je dao radosnu vijest o džennetu onima koji čine džihad svojim životima i svojom imovinom. U jednom ajetu Allah je Poslaniku Muhammedu rekao [Kuran 49, 15]: Pravi vjernici su samo oni koji u Allaha i Poslanika Njegova vjeruju, i poslije više ne sumnjaju, i bore se na Allahovom putu imovinom i životima svojim. Oni su iskreni!“, kaže se da je vođenje džihada jedna od osobina pravih vjernika…”.

„Naš Poslanik (Neka je Allahova milost i mir na Njega) je pridavao toliku važnost [džihadu] da je smatrao kako se ne može pomiriti izbjegavanje džihada s vjerništvom govoreći sljedeće: ‘tko god umre, a da se nije borio na Allahovom putu ili (barem) nije želio to učiniti, umire u vrsti licemjerja’, čime je poticao vjernike na džihad. U drugom hadisu naš prorok je rekao ovo o džihadu: ‘O ljudi! Ne poželite susret s neprijateljem, tražite oprost od Allaha. Ali, kada se susretnete s neprijateljem, budite strpljivi i znajte da je raj pod sjenom mačeva…’“.

„Džihad će uvijek biti neophodan oblik vjerničkog života, jer će se borba istine i laži nastaviti do Sudnjeg dana. U današnje vrijeme muslimani su dužni da se trude na Allahovom putu, prije svega kada je potrebno biti spreman za borbu u cilju obrane svoje domovine. Obrana domovine, vjere, zastave i svetinja su dužnosti od kojih musliman nikada ne može odustati. Džihad je jedan od oblika štovanja koji musliman mora, misleći na šehadet, izvršiti koristeći svoj život, imetak, znanje i svaku vrstu talenta koji mu je Allah podario”. U zasebnom okviru na jednoj stranici citira se ajet iz Kurana 2, 154: „I ne recite za one koji su na Allahovu putu poginuli: “Mrtvi su!” Ne, oni su živi, ali vi to ne znate!“.

Izvor

Sviđa ti se ovaj članak? Podijeli ga.

Moglo bi te zanimati...