Kardinal Reinhard Marx rekao je da je „globalna, sinodalna Crkva bez čisto klerikalne vladavine u nastajanju“.
U eseju za njemački časopis Herder Korrespondenz pod naslovom „Crkva na horizontu modernosti“, njemački kardinal, koji odbacuje katoličko učenje o raznim temama, ustvrdio je da se „crkva budućnosti može zamisliti samo uz veće sudjelovanje svih, s jasnjim odgovornostima, s boljom, transparentnijom komunikacijom od vrha prema dolje i odozdo prema vrhu“.
Marx je napisao: „Čisto klerikalno pravilo, kao što 129 CIC sugerira, vjerojatno neće biti moguće (…)“, sugerirajući da bi laici mogli preuzeti ulogu svećenika i biskupa. Kanon 129 §1 Zakonika kanonskoga prava kaže da su „oni koji su primili sveti red kvalificirani, prema normi propisa zakona, za moć upravljanja, koja postoji u Crkvi po božanskoj ustanovi i također je nazvana moć jurisdikcije“, ponavljajući katoličko učenje.
„Citirajući švicarskog sociologa Franza-Xavera Kaufmanna, Marx je ustvrdio da „postoji mnogo više mogućnosti za promjenu društvenog oblika Crkve, uključujući teologiju svetog reda, nego što neki ljudi pretpostavljaju“.
Marx, koji je od 2008. služio kao nadbiskup Münchena i Freisinga, gorljivi je zagovornik „žena đakona“. Suprotno kardinalovoj tvrdnji, Katolička Crkva proglasila je nemogućnost takozvanih „ženskih đakona“ budući da je đakonat dio sakramenta svetog reda koji se sastoji od tri stupnja: đakona, svećenika i biskupa.
U svom apostolskom pismu Ordinatio Sacerdotalis iz 1994. godine, papa Ivan Pavao II. je poučavao: „Izjavljujem da Crkva nema nikakve ovlasti dodjeljivati svećeničko ređenje ženama i da se toga suda definitivno moraju držati svih vjernici Crkve.”
U svom eseju Marx je više puta tvrdio da Crkva mora učiti od takozvanih „društvenih znanosti“. Napisao je da je „važna perspektiva za budućnost Crkve, njezinih institucija i njezina djelovanja podvrgnuti je društveno-znanstvenom ispitivanju, usporediti je s drugim organizacijama, kako teorijski tako i empirijski, a time i uvijek u kontekstu društva“. Sociološke teorije ili mišljenja ne mogu poništiti ili zamijeniti katoličku doktrinu ili božansku objavu, ali su im podložne.
Budući da je njemački kardinal, koji je bivši čelnik Njemačke biskupske konferencije, bio ključni vođa heretičkog sinodalnog puta, njegovo promicanje „društvenih znanosti“ vrlo je vjerojatno povezano s njegovim pro-LGBT aktivizmom.
Tijekom Sinodalnog puta, Marx je glasovao za heretičke dokumente koji su pozivali na ređenje žena, tvrdili da homoseksualni činovi nisu grešni i zalagali se za ređenje „transrodnih“ svećenika. I dokumenti o homoseksualnosti i transrodnosti citiraju „humanističke znanosti“.
Marx je nedavno pohvalio trenutni njemački zakon o pobačaju koji dopušta pobačaj do 12 tjedana jer je „doprinio miru“ u društvu i ustvrdio da sadašnji zakon ima na umu i „težak položaj žene“ i „djetetovo pravo na život“, unatoč tome što zakon rezultira s oko 100,000 ubijene nerođene djece svake godine.